1. Srovnání Ježíšových rodokmenů podle Matouše a Lukáše
První kapitola křesťanské knihy Matouš obsahuje Ježíšův rodokmen, sleduje původ Josefa, manžela Marie až k Šalamounovi synu Davidovu.
Výčet Josefových předků končí následovně (verše 15, 16, 17) -
Eliud Eleazara, Eleazar Mattana, Mattan Jákoba, Jákob pak měl syna Josefa, muže Marie, z níž se narodil Ježíš, řečený Kristus. Všech pokolení od Abrahama do Davida bylo tedy čtrnáct, od Davida po babylónské zajetí čtrnáct a od babylónského zajetí až po Krista čtrnáct.
Ježíšův původ je popsán následovně -
Když Ježíš začínal své dílo, bylo mu asi třicet let. Jak se mělo za to, byl syn Josefa, jehož předkové byli: Heli, Mathat, Levi, Melchi, Janai, Josef, Matathias, Amos, Nahum, Esli, Nagai, Mahat, Matathias, Semei, Josech, Joda, Johanan, Resa, Zorobabel, Salatiel, Neri, Melchi, Addi, Kosan, Elamadam, Er, Jesus, Eliezer, Jorim, Mathat, Levi, Simeon, Juda, Josef, Jonam, Eliakim, Melea, Menna, Mattath, Natham, David, Isaj, Obéd, Bóaz, Sala, Naason, Amínadab, Admin, Arni, Chesróm, Fares, Juda, Jákob, Izák, Abraham, atd.
Zatímco podle Matouše dělilo Ježíše od Abrahama 42 generací, podle Lukáše to bylo jen 26 generací.
Kromě toho Matouš vynechal 3 generace Davidových potomků - Achazjáše, Jóaše a Azarjáše, a Uziáš je chybně uveden jako syn Jóramův.
Správný rodokmen je možné najít ve 3 kapitole První knihy Kronik a v 22 kapitole Druhé knihy Kronik.
Zdá se, že vynechání tří generací králů je záměrné, tak aby rodokmen uvedený v křesťanské knize Matouš tvořil tři série po 14 generacích.
Dále si můžeme všimnout, že Matouš uvádí 18 generací od Davida po Zerubábela, zatímco Lukáš uvádí 23 generací.
A opět Matouš uvádí 42 generací od Abrahama k Ježíšovi, zatímco Lukáš uvádí 40 generací.
Tato nesrovnalost nemůže být v žádném případě vysvětlena užitím různých jmen stejnou osobou.
Pokud jde o osoby, které žily v období mezi Abrahamem a Davidem, žádná z nich neměla podle našich Svatých Spisů dvě jména, znamená to, že rozpory mezi rodokmeny uvedenými v křesťanském Zákoně zůstávají nevysvětleny.
Někteří křesťanští učenci se pokoušeli vysvětlit rozpory v rodokmenech jiným způsobem.
Ti kteří se snaží svá tvrzení obhajovat veršem 2:24 z První knihy Mojžíšovi - Proto opustí muž svého otce i matku a přilne ke své ženě a stanou se jedním tělem - by si měli uvědomit, že tato jednota vztahuje k jejich vzájemné lásce a k věrnosti, ne však k jednotě jejich původu.